niedziela, 18 listopada 2007

Kolejne lata

Gdy stygł solidarnościowy zapał ja przygotowywałam się do dorosłego życia. Miłość z którą zaczęłam wiązać swoją przyszłość, matura, studia.

Polityka odeszła w cień, choć rozbudzone zainteresowanie i poczucie że rzeczywistość da się zmienić - choć nie jest to łatwe zadanie - pozostało gdzieś w mojej świadomości.
Czułam że nie ma już powrotu do dawnych czasów. Ludzie którzy raz zakosztowali wolności i poznali prawdę nie dadzą się ponownie otumanić. Władza miała coraz mniej siły - taktyka podziemnej opozycji ośmieszania władzy i pokazywania jej prawdziwych intencji była skuteczną bronią.
Wreszcie obrady Okągłego Stołu, pierwsze wybory w których obywatele faktycznie mogli decydować kogo chcą widzieć w parlamencie. Niesamowita akcja 'edukacyjna" pocztą pantoflową - jak głosować żeby maksymalnie wykorzystać szanse pokojowego przejęcia władzy. Niedowierzanie i radość z wyników wyborów. Tadeusz Mazowiecki - pierwszy Premier po wojnie faktycznie wybrany przez naród.

Dla moich dzieci to historia - dla mnie kawałek rzeczywistości której byłam obserwatorem.

Brak komentarzy: